Kerana Facebook Badan Binasa

Pernah dengar tak pepatah "kerana facebook badan binasa" ? Entri kali ini bukanlah aku nak mengaibkan sesiapa dan bukan aku nak cerita pasal peribahasa melayu, tapi bertujuan untuk memberi pengajaran kepada yang suka mengupdate status dalam facebook. Gunakanlah akal sebelum membuat status atau komen, jangan sampai jadi macam mamat sorang ni yang menggunakakan kepala lutut untuk mengupdate status.. kesian dia, sekarang siap ada page untuk memalukan dia hanya kerana posting beliau yang boleh dikategorikan bongok bahlul.. Apa yang dia post sampai aku cakap bongok ni?


     Saudara kita sekarang ni (aku malas nak sebut nama) menjadi fenomena baru dalam dunia maya. Nama beliau disebut-sebut setelah posting kontroversi yang mencabar kewibawaan atlet Malaysia di Sukan Olimpik,Pandalela Rinong. Dalam Status beliau, beliau menyatakan yang beliau sangup memotong kemaluan beliau jika Padalela berjaya meraih pingat pada acara terjun.. Alangkah bangangnya budak ni kan? oleh kerana dorongan nafsu dan tanpa menggunakan akal serta mungkin beliau ingin membuat lawak, maka terposting la macam ni :


Berani mamat ni.. mohon pencerahan kepada beliau. dah macam Justin Bibir dah aku tgok. Lain kali jangan dok pandang rendah kat orang, siap buat status lagi.. kan dah kena atas batang sendiri.. Yang membuatkan beliau lebih popular, ada pulak yang buat bermacam page fb dan telah diikuti oleh ramai pengguna.
Nak tegelak pon ada jugak. Kepada yang membenci dan mengata si dia ni termasuklah aku sendiri udah-udah la yer.. kita maafkan mamat ni.. kita jadikan sebagai pengajaran buat kita semua yer... Jangan lupa klik SINI



3 comments:

  1. haha. janji dikerati :P

    pisst : lain kali nak post something kat alam cyber nie kena fikir laa dlu akibatnya :DD

    ReplyDelete
  2. hehehe... pepatah sukan olimpik cakap "pandalela rinong punya pingat, J.Pain dapat nama"

    ReplyDelete
  3. Hahaha.. Apa2 pon.. Salam Aidilfitri 1433H... =)

    ReplyDelete

MUST READ